01:48 | شنبه 31 شهريور 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مسکن

عرضه صکوک منفعت ۲ هزار میلیارد ریالی
نماد برتر- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال با نماد حرم۰۳ از طریق شرکت فرابورس ایران از دوشنبه ۱۴مهر تا چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ عرضه عمومی می شود.
۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد
نماد برتر- وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد.
پنج گام عرضه‌نویسی غیرحضوری واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش
نماد برتر- بر اساس دستورالعمل بانک مسکن در خصوص پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم، پنج گام عرضه نویسی غیرحضوری در سه مکانیزم تشریح شده است.
آخرین قیمت اوراق مسکن
نماد برتر- بر اساس آخرین قیمت اوراق مسکن، زوج های تهرانی برای تهیه این اوراق باید ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و مجردهای تهرانی نیز باید ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.
شانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه
نماد برتر- مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران، جزئیات شانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه را اعلام کرد .
پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان
نماد برتر- مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.
سهم آورده متقاضیان مسکن مهر پرند از سوی دولت پرداخت می‌شود
نماد برتر- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: سهم آورده متقاضیان در مسکن مهر پرند به نیابت از متقاضی از سوی شرکت عمران این شهر پرداخت خواهد شد.
عقب نشینی بورسی‌ها از وام مسکن
نماد برتر- بازار مسکن از دو ناحیه تقاضای خرید از سوی سهامداران و خرید و فروش اوراق، تحت تاثیر قرار گرفته است؛ با این حال اعمال محدودیت برای معاملات اوراق وام مسکن به کاهش قیمت «تسه» منجر شد.
اوراق مسکن گرانتر شد
نماد برتر- قیمت اوراق مسکن از ابتدای سال تا کنون نوسان زیادی را تجربه کرده است؛ به طوریکه تقریبا هر دو هفته یک بار شاهد افزایش یا کاهش قیمت این اوراق هستیم. در این راستا آخرین قیمتها از گران تر شدن این اوراق نسبت به حدود دو هفته قبل حکایت دارد.
قیمت اوراق مسکن باز هم افزایش یافت
نماد برتر- قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن که پس از افزایشی چشم گیر در اردیبهشت ماه، مجددا کاهشی شده بود، دوباره اوج گرفته است به طوریکه آخرین قیمت (قیمت اوراق خرداد امسال) بیش از ۷۶ هزار تومان است.
بخشودگی جرایم بدهکاران بانکی تمدید شد
نماد برتر- بانک مسکن زمان اجرای بخشودگی جرایم بانکی مشتریان را تمدید کرد.
دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن
نماد برتر- قیمت هر برگ تسهیلات مسکن در سال جدید افزایش چشمگیری داشته و در فروردین و اردیبهشت‌ امسال به ۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ماه افزایش دو برابری داشته است. اتفاقی که فرابورس علت آن را افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن و همچنین روزهای پرمعامله بازار مسکن می‌داند.
سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
افزایش وام مسکن نه؛ کاهش قیمت آری
پایگاه خبری راد: نظر مسوولان دولتی و بانکی این است که افزایش سقف تسهیلات مسکن نمی‌تواند کمکی به متقاضیان بازار مسکن کند، لذا برای تامین مسکن خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی در جهت کاهش قیمت باشد.
مشتری آپارتمان‌های قدیمی افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که جهش بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن طی دو سال گذشته به کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان واقعی منجر شده، مصوبه اخیر مبنی بر ارایه تسهیلات به واحدهای ۲۵ ساله می‌تواند بخشی از تقاضا را به سمت این نوع آپارتمان‌ها سوق دهد.